Wycieczka do Szkocji oraz Londynu

W dniach od 27 maja do 3 czerwca dwie klasy dwujęzyczne (2c i 7a) były na wycieczce w Szkocji oraz w Londynie.

Pierwszym przystankiem było Leeds. Po zakwaterowaniu się, poszliśmy zwiedzać miasto. Zobaczyliśmy piękną architekturę na Victoria Quarter Centre oraz po raz pierwszy zamówić posiłek w języku angielskim. Następnego dnia ruszyliśmy do Edynburga. Po drodze zatrzymaliśmy się w  Yorku. Poszliśmy do Shambles, ulicy z klimatyczną i starą zabudową. Tam, prawie oszaleliśmy na widok trzech sklepów z pamiątkami związanymi z Harrym Potterem. Jako, że byliśmy niedaleko, obejrzeliśmy słynną Whip-Ma-Whop-Ma-Gate, czyli najkrótszą ulicę w całym Yorku. W Edynburgu przechadzaliśmy się po Royal Mile.  Oglądaliśmy eksponaty związane ze zwierzętami, techniką i historią w Muzeum Historii Naturalnej. Przechodziliśmy obok słynnej kawiarni, w której, przy gorącej herbacie, J. K. Rowling tworzyła swe słynne dzieło. Potem weszliśmy na Calton Hill – skąd rozpościerała się panorama miasta. Tam, oprócz obłędnych krajobrazów, zaznaliśmy popularnego na wyspach wypoczywania  – krótkiego leżenia na trawie.

W czwartek pojechaliśmy nad jezioro Loch Lomond. W trakcie krótkiego spaceru po górach, chłonęliśmy widoki oraz wypełnialiśmy swe wnętrza pięknymi zapachami. Następnie udaliśmy się do Stirling Castle. Podzieliliśmy się na grupy, by móc zajrzeć w nawet najmniejszy kącik. Dobrze, że mieliśmy mapy, bo bez nich łatwo się tam zgubić!

Piątek to dzień, w którym spędziliśmy sporo czasu w autokarze, bo musieliśmy przejechać z Edynburga aż do Windsoru! Po drodze zatrzymaliśmy się w Liverpoolu, gdzie szczęśliwi byli fani The Beatles, ponieważ zobaczyliśmy Cavern Club, czyli miejsce gdzie po raz pierwszy wystąpił ten słynny zespół.

Na końcu wycieczki czekał na nas Londyn. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć tę metropolię, słynne budowle jak Harrods, czy Bukingham Palace. Niestety, Big Ben był w remoncie, ale szczęście nam sprzyjało, ponieważ byliśmy świadkami próby generalnej upamiętniającej urodziny królowej. W National Gallery na własne oczy mogliśmy zobaczyć słynne słoneczniki Vincenta van Gogha. Przeszliśmy obok London Eye, gdzie zakończyliśmy naszą przygodę, oglądając krótki film w kinie 4D.

Jesteśmy naprawdę zadowoleni z wycieczki, doznaliśmy takich doświadczeń, jakich nie mieliśmy nigdy dotąd. Byliśmy w tylu miejscach, że nie sposób tego opisać.

Dziękujemy Pani Pilot za świetnie zorganizowany wyjazd, opiekunom – Pani Milenie Bielenis, Panu Januszowi Łazarzowi i Pani wicedyrektor Iwonie Gajdzińskiej za doskonale sprawowaną opiekę nad nami a panom kierowcom za bezpieczną drogę.