Wrocław na szlaku edukacyjnej przygody klasy 3b

Przyjechaliśmy do stolicy Dolnego Śląska, zwiedzaliśmy, odkrywaliśmy miasto, jego skarby i tajemnice. Poznaliśmy największe atrakcje turystyczne i zaplanowaliśmy swoją przygodę we Wrocławiu.
27 maja po zakwaterowaniu w hotelu, żeby poczuć dreszczyk emocji na widok największej w Polsce makiety kolejowej – Muzeum KOLEJKOWO. Zobaczyliśmy precyzyjnie odwzorowane parowozy, wagoniki, dworce, miniaturowe pociągi pędzące przez Wrocław i Dolny Śląsk, codzienne życie mieszkańców, atrakcje turystyczne… Następnie wieczorem udaliśmy się do jednego z PUNKTÓW WIDOKOWYCH, zobaczyliśmy Wrocław z góry – kładkę łączącą dwie wieże kościoła św. Marii Magdaleny (na wysokości 45 m).
28 maja, zaraz po pysznym śniadaniu kursowaliśmy nad Odrą między kampusami Politechniki Wrocławskiej – KOLEJKĄ LINOWĄ POLINKĄ. To ruchomy punkt widokowy, z którego mogliśmy podziwiać miasto. Oczywiście, w tym dniu, nie mogliśmy pominąć jednego z największych obrazów panoramicznych na świecie – PANORAMY RACŁAWICKIEJ (15 m wysokości i 114 m długości). Poznaliśmy historię panoramy, która przedstawia bitwę pod Racławicami. Następnie udaliśmy się do MUZEUM ILUZJI – mini laboratorium rozrywki, z urządzeniami wykorzystującymi zabawę perspektywą krzywymi lustrami i soczewkami. W międzyczasie musieliśmy zajrzeć do wspaniałego sklepu ze słodyczami – SWEET FACTORY STORE. Później spacerowaliśmy TROPEM LATARNIKA. Latarnik w czarnej pelerynie i czarnym cylindrze wraz z zachodem słońca przechadzał się po Ostrowie Tumskim, zapalając uliczne latarnie gazowe. A wieczorem udaliśmy się na do Hali Stulecia na POKAZ FONTANNY MULTIMEDIALNEJ, gdzie wodnym wodowiskom towarzyszyła muzyka.
29 maja – dzień rozpoczęliśmy REJSEM PO ODRZE. Był to świetny sposób na poznanie Wrocławia w mniej oczywisty sposób. Zwiedzając miasto od strony rzeki, zrozumieliśmy dlaczego Wrocław nazywany jest Wenecją Północy. Potem mogliśmy zwiedzić PODZIEMIA WROCŁAWIA w Społecznym Muzeum Militarnym. Tuż po przekroczeniu tajemniczych drzwi,  weszliśmy do świata wyjątkowych kostiumów, rekwizytów i artefaktów pochodzących z największych produkcji prosto z Hollywood, np. z filmu Harry Potterr.  Kompleks MovieGate to także duch historii oraz fascynacji nauką oraz niezwykłe i ożywione historie o życiu z okresu II wojny światowej.
Największą atrakcją podczas wrocławskiej przygody było szukanie KRASNALI, które mają swoje imiona, profesje, hobby. Wrocław to światowa stolica krasnoludków. Mieszka ich tam ponad tysiąc.

Niezależnie od tego, jak lubimy spędzać czas, jak długo byliśmy we Wrocławiu, podróżowaliśmy z kolegą i koleżanką, to chcieliśmy przeżyć wielką przygodę. Udało się, u nas nie było miejsca na nudę!