Kamishibai z klasą 3a SP nr 2: Jak uczniowie stworzyli własną bajkę


Kiedy myślimy o kreatywnych projektach szkolnych, nasze umysły często błądzą w stronę tradycyjnych wystaw plastycznych czy przedstawień. Jednak uczniowie klasy 3a Szkoły Podstawowej nr 2 wzięli się za coś znacznie bardziej wyjątkowego – stworzyli własny spektakl Kamishibai!

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tradycją Kamishibai, to forma japońskiego teatru ilustracyjnego, w którym opowieść jest opowiadana za pomocą ilustrowanych kart. W klasie 3a, proces tworzenia ich własnego Kamishibai był prawdziwą przygodą.

Pierwszym krokiem było stworzenie scenariusza. Po wielu burzach mózgów i dyskusjach, uczniowie postanowili opowiedzieć historię o tajemnicy paprykarza szczecińskiego i opiekunie Gryfusie. Był to pomysł pełen kolorów, tradycji i magii, idealny dla takiej formy opowieści.

Kiedy scenariusz był gotowy, przyszedł czas na rysowanie. Uczniowie podzielili się na grupy i każda zajęła się tworzeniem ilustracji do jednej karty kamishibai. Każda karta była dziełem sztuki – pełnym pasji, zaangażowania i talentu młodych artystów.

Ostatnim etapem było nagranie przedstawienia. Uczniowie nie tylko opowiadali historię, ale także dodawali do niej dźwięki i muzykę, tworząc pełne doświadczenie sensoryczne dla widza. Po zakończeniu nagrań, samodzielnie zmontowali całe przedstawienie, łącząc obrazy, dźwięk i opowieść w jedną spójną całość.

Rezultat? Niesamowite przedstawienie, które pokazało nie tylko talent i kreatywność uczniów klasy 3a, ale także ich zdolność do współpracy, zaangażowania i determinacji.

Dziękujemy wszystkim uczniom za ich ciężką pracę, a także rodzicom i nauczycielom, którzy wspierali ich w tym przedsięwzięciu. W trakcie projektu korzystaliśmy z materiałów i pomocy dydaktycznych wykorzystywanych w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. To był projekt, który z pewnością zostanie zapamiętany na lata!

*Zdjęcia wykorzystane w tych kartach kamishibaj pochodzą z ogólnie dostępnych zasobów i zostały użyte wyłącznie w celach edukacyjnych.