WIĘCEJ WPISÓW
Świat oczami uczniów- figurki z elementów SkriKit
Montaż SkriBotów i projektowanie 3D: Sukces uczniów klas 6 i 7
Uczniowie tworzyli dzieła sztuki z liści wydrukowanych w drukarce 3D
Kamishibai z klasą 3a SP nr 2: Jak uczniowie stworzyli własną bajkę
Przygoda z Robotyką w Laboratorium Przyszłości
Programowanie na dywanie w klasach I-III z Klockami Skrikit
Dzień Pluszowego Misia
SkriApp: Kolejny Krok w Przygodzie z Skribotami
Uczniowie tworzyli dzieła sztuki z liści wydrukowanych w drukarce 3D
W ramach Laboratorium przyszłości, uczniowie klasy 4-5 mieli okazję wziąć udział w nietypowych zajęciach plastycznych. Wykorzystywali oni liście wydrukowane w drukarce 3D, aby stworzyć oryginalne dzieła sztuki.
Zajęcia rozpoczęły się od zapoznania uczniów z technologią druku 3D. Gdy liście były gotowe, uczniowie przystąpili do ich dekorowania. Wykorzystywali do tego różnego rodzaju materiały, takie jak farby, kredki, pastele czy pióra. Niektórzy uczniowie stworzyli abstrakcyjne obrazy, a inni postanowili przedstawić na liściach konkretne przedmioty lub postacie.
Prace uczniów były bardzo różnorodne i pomysłowe. Niektóre z nich były realistyczne, a inne bardziej abstrakcyjne. Wszystkie jednak zdumiewały swoją oryginalnością.
Uczniowie byli bardzo zadowoleni z zajęć. Uważają, że było to bardzo ciekawe doświadczenie, które pozwoliło im nabyć nowych umiejętności.
Kolejny miesiąc roku szkolnego i kolejne wyzwania. Już co raz bliżej do rozpoczęcia programowania robotów, bo montowanie SkriBotów idzie jak burza.
Starsza grupa uczniów poznaje budowę drukarki 3D i tworzy trójwymiarowe projekty breloczków z imieniem.
Wraz z uczniami przygotowaliśmy wydruki liści, które zostaną wykorzystane do tworzenia prac plastycznych. Już nie możemy się doczekać na efekty.
We wrześniu 2023 nadszedł nowy rok szkolny, a z nim nowe wyzwania. Klasa 6a rozpoczęła swoją przygodę ze SkriBotami. Uczniowie poznali podstawowe elementy oraz budowę robota. Po wstępnej analizie aktywnie rozpoczęli pracę z montażem!
Natomiast ich starsi koledzy z klasy 7a, którzy w zeszłym roku zmontowali SkriBoty, we wrześniu przetestowali sprawność robotów i przypomnieli sobie możliwości sterowania urządzeniami w trybie Pilota. Dodatkowo napisali kilka nowych programów z użyciem języka blokowego.
Klasa 6a
Uczniowie klasy 6a z wielkim zainteresowaniem przystąpili do montażu SkriBotów. Były to dla nich nowe doświadczenia i wyzwania. Początkowo mieli pewne trudności z dopasowaniem elementów, ale pod opieką nauczycieli szybko sobie poradzili.
Po kilku dniach pracy roboty były już gotowe. Uczniowie byli bardzo dumni ze swoich osiągnięć. Wspólnie z nauczycielem sprawdzili sprawność robotów i przetestowali ich możliwości.
Klasa 7a
Uczniowie klasy 7a, którzy w zeszłym roku zmontowali SkriBoty, kontynuowali pracę z robotami. We wrześniu przetestowali ich sprawność i przypomnieli sobie możliwości sterowania urządzeniami w trybie Pilota.
Dodatkowo, uczniowie napisali kilka nowych programów z użyciem języka blokowego. Programy te pozwalały robotom na wykonywanie różnych zadań, takich jak:
- poruszanie się po wyznaczonej trasie,
- omijanie przeszkód,
- rozpoznawanie obiektów.
Uczniowie byli bardzo zadowoleni z możliwości, jakie daje im używanie SkriBotów. Uważają, że programy z użyciem języka blokowego to ciekawy i łatwy sposób na programowanie robotów.
Obie klasy rozpoczęły nowy rok szkolny z nowymi wyzwaniami. Klasa 6a rozpoczęła swoją przygodę ze SkriBotami, a klasa 7a kontynuowała pracę z robotami. Uczniowie są bardzo zaangażowani w zajęcia i z niecierpliwością czekają na kolejne wyzwania.
W dzisiejszym dynamicznym świecie, edukacja musi ewoluować, aby sprostać rosnącym wymaganiom. Nasza szkoła jest dumnym uczestnikiem nowej inicjatywy edukacyjnej zwaną „Laboratorium Przyszłości”. Ta innowacyjna inicjatywa, realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ma na celu stworzenie nowoczesnej szkoły, która stanie się miejscem fascynujących zajęć, inspirujących uczniów do odkrywania swoich talentów i rozwijania zainteresowań.
Kompetencje Przyszłości i STEAM
Głównym celem inicjatywy „Laboratorium Przyszłości” jest wsparcie szkół podstawowych w rozwijaniu kompetencji przyszłości, zwłaszcza z obszaru STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics – Nauka, Technologia, Inżynieria, Sztuka, Matematyka). Dzięki temu programowi, organizacje prowadzące szkoły otrzymują wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, które zostanie przekazane bez konieczności wniesienia wkładu własnego. To ogromna szansa dla polskich uczniów.
Eksperymentowanie jako Metoda Nauczania
Jednym z głównych założeń Laboratoriów Przyszłości jest to, że nauka powinna być ciekawa i angażująca. Dlatego też inicjatywa promuje naukę poprzez eksperymentowanie. Uczniowie będą mieli okazję nie tylko zdobywać teoretyczną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności poprzez działania i projekty z zakresu nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki.
Otwieramy Drzwi Ku Przyszłości
Dzięki „Laboratoriom Przyszłości” nasza szkoła staje się miejscem, gdzie marzenia uczniów odkrywają nowe horyzonty. To nie tylko miejsce nauki, ale także tworzenia, eksperymentowania i innowacji. Każdy uczeń ma szansę odnaleźć swoją pasję i zrozumieć, jak nauka i technologia wpływają na świat, w którym żyjemy.
Na naszej stronie internetowej będziemy regularnie umieszczać informacje o wydarzeniach, projektach i zajęciach związanych z tą inicjatywą. Zachęcamy wszystkich do śledzenia naszych postępów i dołączenia do nas w tej ekscytującej podróży ku przyszłości.
Wierzymy, że Laboratorium Przyszłości przyczyni się do kształtowania młodych umysłów i przygotuje uczniów do wyzwań, jakie niesie przyszłość. Jesteśmy gotowi na tę przygodę i zapraszamy Was wszystkich do udziału w tym ekscytującym procesie edukacji. Razem możemy osiągnąć wielkie rzeczy i otworzyć drzwi ku nieograniczonym możliwościom.
Przygoda z Robotyką w Laboratorium Przyszłości
Przygoda z Robotyką w Laboratorium Przyszłości
We wrześniu 2022 roku zainaugurowaliśmy naszą przygodę z robotyką. Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odegrały elektroniczne żuczki, nazywane Skribotami, które zdobyliśmy dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości”.
Pierwszym krokiem w naszej podróży po świecie robotyki był montaż tych innowacyjnych robotów edukacyjnych. Uczniowie, z entuzjazmem i pełnym zaangażowaniem, korzystając z dokładnej, krok po kroku instrukcji, składali robotyczne żuczki.
To fascynujące doświadczenie pozwoliło uczniom na praktyczne poznanie podstaw robotyki oraz rozpoczęcie przygody z nauką w sposób praktyczny i innowacyjny. Czekamy z niecierpliwością na kolejne etapy pracy z Skribotami i dalszy rozwój naszych młodych inżynierów w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.
W świecie technologii nie ma czasu na postój, a nasza szkoła postanowiła być na czele tej ewolucji! Spotkania ze Skribotami, innowacyjne warsztaty robotyczne, które od jakiegoś czasu zdobywają popularność wśród uczniów, osiągnęły kolejny poziom. Teraz uczestnicy mają okazję do tworzenia zaawansowanych programów sterujących jazdą robotów.
Podczas ostatniego spotkania uczniowie mieli okazję pracować z nowoczesnymi robotami, które można było zaprogramować do wykonywania skomplikowanych zadań. Przy pomocy intuicyjnych narzędzi programistycznych młodzi inżynierowie uczyli roboty jeździć po trasach, omijać przeszkody i reagować na zmieniające się warunki.
Niezwykłe jest to, jak szybko uczniowie przyswajają te umiejętności. W erze cyfrowej, gdy młodzież dorasta z otaczającą ich technologią, programowanie robotów staje się naturalnym przedłużeniem ich zainteresowań. Ale to nie tylko zabawa – to także cenne umiejętności, które mogą przynieść korzyści w przyszłości.
Nasza szkoła jest duma, że może oferować takie możliwości uczniom. Inwestowanie w edukację technologiczną to inwestowanie w przyszłość, a nasza młodzież jest tego najlepszym dowodem. Mamy nadzieję, że spotkania ze Skribotami staną się stałym elementem naszego programu nauczania, inspirując kolejne pokolenia do odkrywania świata robotyki.
Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału w kolejnych spotkaniach ze Skribotami i odkrywania fascynującego świata technologii. Kto wie? Może to właśnie Ty stworzysz program, który zrewolucjonizuje sposób, w jaki myślimy o robotach!