DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI


Wstęp

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 4 w Szczecinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ZSO4 w Szczecinie dostępnej pod adresem www.zso4.szczecin.pl  

  • Data publikacji strony internetowej: styczeń 2014 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: wrzesień 2021 r.
  • Data sporządzenia niniejszej deklaracji: 27.03.2025 r.

Status pod względem zgodności

Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z powodu nieproporcjonalnego obciążenia:

  • część plików .DOC, .PDF nie posiada struktury opartej o nagłówki. W miarę możliwości błędy w tego rodzaju dokumentach zostaną poprawione, a nowe powstaną zgodnie z zaleceniami.
  • część zdjęć i grafik jest pozbawiona opisu alternatywnego. Tego typu niedopatrzenia będą eliminowane.

Treści wyłączone

Część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Dostępność cyfrowa strony internetowej

Strona internetowa Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Szczecinie zawiera elementy, które ułatwiają korzystanie z niej osobom z różnymi niepełnosprawnościami, spełniając wymogi WCAG 2.1.  

  • Charakterystyka dostępności:
    • Alternatywne teksty dla obrazów: Wszystkie obrazy na stronie posiadają alternatywne teksty opisujące ich zawartość, co wspiera użytkowników korzystających z czytników ekranu.  
    • Kontrast kolorów: Kontrast między tekstem a tłem jest wystarczający, zapewniając czytelność dla osób z wadami wzroku.  
    • Nawigacja za pomocą klawiatury: Strona jest w pełni funkcjonalna przy użyciu samej klawiatury, co jest istotne dla osób z ograniczeniami ruchowymi.  
    • Struktura nagłówków: Zastosowanie odpowiedniej struktury nagłówków (H1, H2, H3 itd.) ułatwia nawigację i zrozumienie treści strony.  
    • Deklaracja dostępności: Szkoła udostępnia podstronę z Deklaracją Dostępności, która zawiera informacje o statusie zgodności strony z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.  

Ułatwienia na stronie

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
  • zmiana wersji kontrastowej – odwrócenie kolorów, monochromatyczny, ciemny kontrast, jasny kontrast, niskie nasycenie, wysokie nasycenie, podświetlenie linków, podświetlenie nagłówków;
  • nawigacja po klawiaturze – możliwość nawigacji za pomocą klawiatury, dzięki czemu strona jest łatwo dostępna bez użycia myszy;
  • wyróżnienie odnośników;
  • widoczny fokus – znaczenie miejsca, które aktualnie oczekuje na sygnały wprowadzane przez użytkownika za pomocą klawiatury (naciśnięcia klawiszy).
  • na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Sterowanie menu strony:

  • TAB – zaznacza kolejny element.
  • SHIFT + TAB – zaznacza poprzedni element.
  • ENTER – przenosi nas do linkowanej treści.
  • Strzałka w prawo – przenosi fokus na następny element na pasku menu.
  • Strzałka w lewo – przenosi fokus na poprzedni element na pasku menu.
  • Strzałka w dół – otwiera podmenu i przenosi fokus na pierwszą pozycję w podmenu.
  • Strzałka w górę – otwiera podmenu i przenosi fokus do ostatniej pozycji w podmenu.
  • Home – przenosi fokus na pierwszy element na pasku menu.
  • End – przenosi fokus na ostatni element na pasku menu.

Dostępność architektoniczna

  • Dojazd i parking:
    • Do ZSO4 w Szczecinie, przy ul. Romera, można dojechać autobusem linii nr 75, 222, 22, 227 oraz tramwajem linii 1, 3, 7, 5, Odległość od najbliższego przystanku autobusowego wynosi około 250 m.  
    • Rozkład jazdy Transportu Miejskiego w Szczecinie znajduje się na stronie: https:/www.zditm.szczecin.pl/pl/pasazer/rozkIady-iazdv.wedlua-linii
    • Wokół siedziby nie obowiązuje strefa płatnego parkowania.  
    • Przed budynkiem 1 wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
    • Przed budynkiem nie znajduje się parking z miejscami dla osób niepełnosprawnych (Internat i Stołówka).  
  • Opis ogólny budynków:
    • Budynek 1: Szkoła + Hala sportowa ZSO4 – ul. Romera 2 Szczecin 71-246. Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ulicy Romera. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz. Kompleks boisk sportowych ZSO4 wejście od ul. Romera 2 zabezpieczone bramką.  
    • Budynek 2: Internat ZSO4 – ul. Romera 6 Szczecin 71-246. Pomieszczenia internatu zlokalizowane są na drugim, trzecim i czwartym piętrze budynku, w którym nie znajduje się winda. Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ulicy Romera. Drzwi wejściowe otwierają się do zewnątrz. Stołówka ZSO4 ul Romera 6 Szczecin 71-246 znajduje się na parterze budynku. Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ulicy Romera – osiem stopni schodowych. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz.  
    • Budynek 3: Szkoła Podstawowa — klasy 0, I-III — ul. Romera 8. Budynek jest całkowicie ogrodzony. W celu wejścia do budynku należy użyć chipa lub przy pomocy domofonu skontaktować się z portiernią w celu wpuszczenia na teren placówki. Do budynku prowadzi jedno wejście od ulicy Romera. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz.
    • Szkoła Podstawowa nr 2 (klasy 4-8) mieści się przy ul. Romera 2. Teren szkoły nie jest ogrodzony. Wejście odbywa się po skontaktowaniu się z portiernią. Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Romera. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz.  
    • XI Liceum Ogólnokształcące mieści się przy ul. Romera 2. Teren szkoły nie jest ogrodzony. Wejście odbywa się po skontaktowaniu się z portiernią. Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Romera. Drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz.  
  • Szczegółowe informacje o dostępności architektonicznej budynków:
    • Brak windy w budynkach: Internat, Szkoła Podstawowa nr 2 (Romera 2), XI Liceum Ogólnokształcące.  
    • Brak windy do stołówki (wejście windą przez SP2 ul. Romera 8).  
    • Brak systemu naprowadzania dźwiękowego dla osób niewidomych i słabowidzących.  
    • Korytarze i pomieszczenia nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (Internat).  
    • Dostępność dla osób na wózkach tylko na parterze (budynki 1 i 3).
    • Możliwość wejścia do budynków z psem asystującym i psem przewodnikiem.  
    • Brak pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub powiększonych dla osób z wadami wzroku.  
    • Brak dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki) – Internat.
    • Budynek SP2 Romera 8: Informacje o dostępności architektonicznej budynku SP2 ul. Romera 8.
    • Budynek SP2 Romera 2: Brak windy.  
    • Budynek XI LO: Brak windy.  

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  • Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się (zwane dalej ,,osobami uprawnionymi”) mogą komunikować się ze ZSO4 w Szczecinie przy wykorzystaniu np. środków wspierających komunikowanie się: e-mail: zso4@miasto.szczecin.pl, tel./faks: 91 4394052  
  • Komunikacja:
    • Brak formularza kontaktowego.  
    • Kontakt za pomocą poczty elektronicznej.  
    • Brak możliwości przesyłania wiadomości tekstowych, w tym SMS, MMS lub komunikatorów internetowych.  
    • Brak komunikacji audiowizualnej, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych.  
    • Możliwość przesyłania faksów.  
  • Tłumacze:
    • Brak wykorzystania tłumacza języka migowego przez strony internetowe lub aplikacje (tłumaczenie online).  
    • Brak pomocy tłumacza języka migowego – kontakt osobisty.  
    • Brak kontaktu z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty).  
  • Urządzenia dla osób słabosłyszących:
    • Brak pętli indukcyjnych.  
    • Brak systemów FM.  
    • Brak systemów na podczerwień (IR).  
    • Brak systemów Bluetooth.  
  • Informacje na stronie internetowej:
    • Informacje o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo.  
    • Brak nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo.  
    • Informacje w tekście łatwym do czytania (ETR).  
  • W okresie sprawozdawczym szkoła nie otrzymała od osób ze szczególnymi potrzebami wniosku o kontakt.  

Dostęp alternatywny

  • W okresie sprawozdawczym podmiot nie zapewniał dostępu alternatywnego.  

Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

  • W okresie sprawozdawczym podmiot nie otrzymał wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej.  
  • W okresie sprawozdawczym podmiot nie otrzymał żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.  
  • W okresie sprawozdawczym podmiot nie otrzymał skargi na brak dostępności cyfrowej.  

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Graczyk, adres: l.graczyk@zso4.szczecin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 91 4394052.  

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego

Osoby uprawnione – klienci ZSO4 w Szczecinie w celu załatwienia sprawy w szkole mogą skorzystać z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika. Osoby uprawnione zobowiązane są zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza języka migowego, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w szkole, kontaktując się z pracownikiem Sekretariatu za pomocą środków wspierających komunikowanie się, podając datę oraz godzinę wizyty w szkole oraz sposób przekazania informacji zwrotnej. Po otrzymaniu zgłoszenia szkoła zapewni pomoc tłumacza języka migowego w terminie wyznaczonym przez osobę uprawnioną. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia przekazana zostanie informacja o niemożliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym, z wyznaczeniem możliwego terminu realizacji świadczenia lub wskazaniem na inną formę jego realizacji.