Zwiedzamy Warszawę

W dniach 28.05 – 01.06.2023 r. odbyła się wycieczka do Warszawy.
W tym wydarzeniu brali udział uczniowie klasy 2LA. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem, a także rozpowszechnienie aktywnej formy wypoczynku.  Wyjechaliśmy w niedzielę i już wieczorem popłynęliśmy na rejs Wisłą.   Kolejny dzień przyniósł wiele wrażeń dla osób , które interesują się polityką . Zwiedziliśmy siedziby najważniejszych organów w państwie : Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Trybunału Konstytucyjnego. Wzięliśmy udział w lekcjach zorganizowanych przez te instytucje. Po południu udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego.
Wtorkowy ranek spędziliśmy w centrum Nauki Kopernik, a następnie udaliśmy się do siedziby Najwyższej Izby Kontroli.  (https://www.nik.gov.pl/lekcja-w-nik/odwiedzili-nas/licealisci-ze-szczecina-w-nik-20230530.html). Po południu zwiedzaliśmy   Stadion Narodowy.
W środę  wyruszyliśmy na 3 godzinny spacer szlakiem getta warszawskiego. Młodzież zapoznała się z unikalną i dramatyczną historią ludności żydowskiej w trakcie niemieckiej okupacji 1939-1945. Następne udaliśmy się do Muzeum Pawiak, które jest poświęcone historii funkcjonowania jednego z głównych więzień politycznych Gestapo w Polsce w latach okupacji hitlerowskiej. Po południu poszliśmy do Zamku Królewskiego.
Wieczorem gościliśmy w Teatrze Kwadrat, gdzie obejrzeliśmy sztukę „Umrzeć ze śmiechu”.
W czwartek , z rana, zwiedzaliśmy z przewodnikiem Stare Powązki. Następnie udaliśmy się na dworzec i wróciliśmy do Szczecina.
Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tu spotkać. Na pewno nikt nie zapomni pobytu w tym mieście (zrobiliśmy  na nogach 73 km :)) i zechce jeszcze tam powrócić. Myślę, że wyjazd można zdecydowanie uznać za udany.