Wycieczka edukacyjna do Belgii i Holandii

W dniach 13.10-18.10.2019 roku uczniowie klasy 2 LA (prawnej), 3 LA (prawnej), 2 LC (europejskiej) uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Belgii i Holandii. W ciągu tych kilku dni odwiedziliśmy kilka miast: Amsterdam, Hagę, Delft, Brugię oraz Brukselę.
Zaraz po przyjeździe poszliśmy do Rijksmuseum – jednego z najbardziej znanych muzeów sztuki w Europie. Młodzież miała możliwość obejrzenia dzieł Rembrandta, m.in. Straż nocna, czy Jana Vermeera  „Mleczarka”. Po zwiedzaniu muzeum płynęliśmy statkiem turystycznym kanałami Amsterdamu. Następnie spacerowaliśmy po starym centrum miasta.
Kolejny dzień to Haga. Tam uczniowie zobaczyli siedzibę Międzynarodowego Trybunału Karnego, Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości, Europolu, rządu holenderskiego i pałacu Królewskiego. W drodze powrotnej na kilka godzin zawitaliśmy do Delft najpiękniejszego i jednego z najlepiej zachowanych średniowiecznych miast Holandii.
 W środę opuściliśmy Holandię i pojechaliśmy do Brugi zwanej flamandzką „Wenecją”, jednego z najchętniej odwiedzanych miast Europy. Udaliśmy się na spacer po malowniczej starówce. Odwiedziliśmy rynek Grote Markt, kościół Notre Dame, bazylikę Świętej Krwi.
Do hotelu na obrzeżach Brukseli dotarliśmy późnym wieczorem. Rankiem wyszliśmy zwiedzać stolicę Belgii. Zaczęliśmy od dzielnicy Unii Europejskiej. Stanęliśmy przed siedzibą Komisji Europejskiej, Rady, Rady Europejskiej. O godzinie 11.00 mieliśmy zaplanowane zwiedzanie Parlamentarium przy Parlamencie Europejskim. Tam spędziliśmy 2 godziny. Dla uczniów była to niesamowita lekcja wiedzy o społeczeństwie.
Po wizycie w Parlamencie zwiedzaliśmy  miasto m.in. Grand Place – brukselski rynek starego miasta – wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, Ratusz Miejski oraz słynna fontanna Manneken Pis –  symbol Brukseli.
17.10. po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Wyjazd  uznajemy za bardzo udany, wróciliśmy usatysfakcjonowani i pełni wrażeń. Z pewnością pozostanie on na długo w naszej pamięci ze względu na możliwość zobaczenia instytucji unijnych i  bogactwo atrakcji turystycznych. Brugia, Haga,  Bruksela, Amsterdam  i Delft to miasta bardzo różnorodne kulturowo i językowo, naprawdę warto je odwiedzić.