Witaj Italio! Witaj Prowansjo!

W dniach 27.04 – 04.05.2018 roku uczniowie naszej szkoły (gimnazjum i liceum) uczestniczyli w wycieczce do Włoch oraz na Lazurowe Wybrzeże.

W pierwszym dniu zwiedzaliśmy z Panem Przewodnikiem Mediolan. Przewodnik, choć był rodowitym Włochem, mówił bardzo dobrze po polsku. Wspólnie obejrzeliśmy Zamek Sforzów, Piazza della Scala i budynek słynnej sceny operowejTeatro della Scala oraz Katedrę Narodzin św. Marii, która jest symbolem miasta i jednym z największych kościołów na świecie. Byliśmy także pod wrażeniem XIX- wiecznej galerii handlowej Vittorio Emanuele II. Znajdowały się tam sklepy z najbardziej luksusowymi markami. Galeria jest zbudowana na planie krzyża, jej środkowa część pokryta jest szklaną kopułą, a podłoga wykonana jest z różnych odmian marmuru. Zrozumieliśmy, dlaczego miejsce to nazywane jest czasem ,, salonem’’ Mediolanu.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Francji. Trasa była bardzo malownicza, prowadziła zboczami Alp Nadmorskich i nazywana jest ,,autostradą kwiatów’’. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy, było Księstwo Monaco. Jest to drugie po Watykanie najmniejsze państwo świata i jedno z najbardziej ekskluzywnych miejsc na świecie. Żyją tu sławy i bogacze ze wszystkich stron świata. Dowiedzieliśmy się , że przypada tu najwięcej milionerów na kilometr kwadratowy, a bezrobocie wynosi 0%. W Monaco przeszliśmy się słynną ulicą Monte Carlo, gdzie trwały akurat przygotowania do wyścigu o Grand Prix w Formule 1. Odwiedziliśmy także najstarszą i najbardziej zabytkową część Monaco, w której znajduje się Pałac Książęcy – siedziba rodu Grimaldich. Mieliśmy możliwość zobaczenia obecnie panującego księcia Alberta, który akurat przyjechał do pałacu oraz widowiskową zmianę warty przed głównym wejściem.

Kolejny dzień wycieczki spędziliśmy w Grasse, światowej stolicy perfurm. Byliśmy w jednej z trzech najstarszych perfumerii w mieście. Pani Przewodnik oprowadziła nas po wytwórni i opowiedziała o produkcji perfum. Szczególnie zainteresował nas pokój, w którym pracuje ,,nos’’, czyli perfumiarz obdarzony talentem do tworzenia kompozycji zapachów. Tego samego dnia zwiedzaliśmy także Niceę, stolicę Lazurowego Wybrzeża. Spacerowaliśmy z Panem Przewodnikiem główną aleją miasta – Promenadą Anglików nad Zatoką Aniołów.

Z Nicei przejechaliśmy do Cannes, najsłynniejszego miasta Riwiery Francuskiej, gdzie właśnie trwały przygotowania do jednego z najbardziej znanych festiwali filmowych.

Przedostatnim miejscem, które zwiedziliśmy na Lazurowym Wybrzeżu, było Saint Tropez. Tam obowiązkowo zrobiliśmy sobie zdjęcia przed posterunkiem żandarma znanego z filmów z Lousem de Funesem. Potem przeszliśmy do Starego Portu,w którym cumują piękne jacht. Miasteczko jest bardzo malownicze, podobały nam się kolorowe kamienice, które stoją przy samym morzu. Pożegnaliśmy się z Prowansją w Marsylii, jednym z największych miast we Francji.

Zaczęliśmy naszą wycieczkę we Włoszech i tam ją kończyliśmy. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Werony. W naszym planie obowiązkowo była wizyta w domu Julii – Casa di Giulietta. Nie było trudno tam trafić, bo wędrowały tam prawdziwe tłumy! Każdy chciał zobaczyć słynny balkon Julii, napisać swoje imię w serduszku lub na ścianie oraz dotknąć posągu Julii. Miejscem w Weronie, które zwracało uwagę, był także amfiteatr z czasów rzymskich. Werona słynie także z pysznych lodów. Potwierdzamy, są naprawdę dobre!

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Parku Rozrywki Gardaland, który zajmuje 600 tys. metrów kw. i zlokalizowany jest w okolicy największego włoskiego jeziora Garda, a co rok odwiedza go 3 mln ludzi. Czy można opisać wszystkie atrakcje, kolejki, zjeżdżalnie, spływ rwącą rzeką, pontony? Nie, to trzeba przeżyć, trzeba tam być. My mieliśmy taką możliwość, a 8 godzin, które spędziliśmy w Parku, minęły zbyt szybko.

Wycieczka była bardzo udana. Poznawaliśmy nowe miejsca, szybko się zintegrowaliśmy, nawiązywaliśmy nowe przyjaźnie i znajomości. Nawet pogoda nam sprzyjała, choć nie na tyle, byśmy mogli się wykąpać w Morzu Śródziemnym.

Zapraszamy do oglądania zdjęć z wycieczki na szkolnym Instagramie.